Kategorie
codzienność człowiek emocje Prawdziwe historie relacje

Emocje mówią

Gdyby emocje mogły mówić…

To co dzieje się w naszym mózgu oddziałuje na nasze ciało. Uczucia, emocje jakie odczuwamy to komunikaty, które maja coś nam zakomunikować. Mówią nam o sytuacji, w jakiej właśnie się znajdujemy. Adekwatne odczytanie komunikatów pozwala na podjęcie odpowiednich działań i reakcji .Umiejętność prawidłowej i adekwatnej oceny tego, jak się czujemy, jest najważniejszym narzędziem poznawczym, w jakie został wyposażony człowiek. Umysł można bardzo łatwo oszukać. Ciała i emocji nie można…One wypływają z nas w wielu sytuacjach bardzo instynktownie i poza naszą świadomością

Dobrze wiedzieć, co chcą powiedzieć poszczególne emocje:

❤ Smutek powiedziałby—potrzebuje chwili na zatrzymanie się i pożegnanie się z czymś co było dla mnie ważne –  potrzebuje popłakać, poszlochać, łzy uronić
💛 Niepokój powiedziałby—czuje, że zostałem oddzielony od ciała,  potrzebuje wrócić o siebie i pooddychać
💚 Wstyd powiedziałby- zostały naruszone moje wartość,  zawiodłem siebie i potrzebuję współczucia i wyrozumiałości wobec siebie samego
💙 Pustka powiedziałaby–  zaniedbuję swoją duszę, potrzebę inspiracji, potrzebuję zrobić coś twórczego i kreatywnego
💜 Samotność powiedziałaby– potrzebuję czułej relacji ze sobą oraz głębokich więzi
🖤 Uraza, pretensja powiedziałaby– moje potrzeby nie zostały zrealizowane, potrzebuję zaopiekować się sobą i wybaczyć sobie i innym
💛 Złość powiedziałaby –moje granice zostały naruszone , potrzebuję sprawdzić swoją integralność
💚 Napięcie i panika powiedziałaby– za dużo jest wszystkiego naraz, potrzebuję wykonywać czynności po kolei -robić tylko 1 krok, 1 oddech i 1 myśl na raz
💙 Zazdrość powiedziałaby– moje najgłębsze potrzeby są niespełnione, potrzebuję je usłyszeć, dać im głos oraz się nimi zaopiekować
💜 Ból w różnych częściach ciała powiedziałby– mam w sobie zablokowane i stłumione emocje, z którymi sobie nie poradziłem, a które teraz wychodzą przez ciało.

Ważne są emocje jakich doświadczamy na co dzień. Ważne, by nauczyć się słuchać siebie i swojego wewnętrznego głosu. Pozwólmy sobie na dialog z naszym wewnętrznym ja. Z czasem nauczymy się reagować na emocje. Bądźmy dla siebie dobzi.

Autor: Judyta Oryńska

Absolwentka studiów pedagogicznych. Zawodowo doradca zawodowy, rekruter coach. Wieloletnia wolontariuszka m.in na rzecz osób wykluczonych społecznie, zaburzonych psychicznie, niepełnosprawnych, uzależnionych, więźniów. Obecnie działa na rzecz porzuconych zwierząt i wspierania osób z krajów dotkniętych wojną. Z zamiłowania miłośniczka przyrody, pasjonatka gotowania i opiekunka psów.
W wolnym czasie zajmująca się działalnością charytatywną, hand made, pisaniem książki i spędzaniem czasu z bliskimi.