Kategorie
codzienność motywacja rożności ukojenie życie

Przyjemnie każdego dnia

Witajcie w
ostatni lutowy wtorek. Dni są coraz dłuższe i słonce próbuje się przebić przez
warstwę chmur. Lecz do wiosny jeszcze trochę czasu, więc dobrze wiedzieć jak
sobie sprawiać drobne przyjemności, gdy za oknem szaro i ponuro

Każdy z nas ma natłok spraw, obowiązków każdego dnia. Czasem mamy niechęć do kolejnego dnia widząc deszcz za oknem. Marzymy o weekendzie, urlopie, ciepłej wyspie czy dni pełnego snu. Lecz jak to w życiu, trzeba być odpowiedzialnym i zmuszamy się, by wstać i wypełniać nasze role społeczne. Dobrze by było,
gdybyśmy włożyli w to trochę energii i uśmiechu.

Ścieżka naszego życia jest naszym wyborem, naszą niewiedzą i naszą przygodą. Każdy dzień jest inny,
wyjątkowy i dwa razy się nie zdarzy.  Poznani ludzie,  rozmowy, dźwięki, doświadczone emocje, poznanie siebie… Każdy dzień jest naszym Życiem i Cudem.
Każdego dnia powinniśmy być wdzięczni za to co mamy, niżeli ubolewając nad tym, czego nie mamy  Zróbmy coś dla siebie w wolnej chwili, aby poczuć sens dnia. Nie wszystko każdego dnia ma być obowiązkiem i powinnością ale i przyjemnością i relaksem.  Poniżej znajdziesz przykłady jak można w prosty sposób sprawić sobie odrobinę przyjemności każdego dnia. Możesz wybrać jeden punkt albo kilka.
Decyzja i wybór należy do Ciebie 

1.Powąchaj kwiaty , kup sobie ulubiony perfum,
zapal świeczkę albo seans w grocie solnej

Zapach kwiatów,ulubionej świecy to nie tylko
zapachy przeznaczone dla kobiet. Również mężczyźni lubią takie zapachy mimo, że może nie zawsze się do tego przyznają. Paręnaście minut relaksu w otoczeniu
zapachów może być ukojeniem dla zmysłów i ciała

2.Spotkanie. Miłe spotkanie przy kawie,
wodzie czy soku. Spotkanie zawsze jest miłą odskocznią od rutyny, problemów czy
szarości dnia. Warto wziąć telefon w dłoń i zamiast oglądać filmiku na YT zadzwonić i umówić się na pogaduchy

3. Pochwal siebie.  Może dziwnie zabrzmi, ale tak chwalenie siebie jest w porządku. Doceń swój wysiłek
wkładany w czynności wykonywane w ciągu dnia.  Kochać siebie to nie egocentryzm a akceptacja i duma z osiąganych celów Pochwały motywują i jednocześnie
sprawiają, wargi unoszą się do góry. Powiedz sobie komplement

4.Kochaj innych. Miłość to najczystsze uczucie jakie zostało stworzone na tym świecie. Kochać i dawać się kochać.Wyznaj swoje uczucia bliskiej osobie. Okazywanie uczuć innym również i Tobie sprawi przyjemność.

6.Celebracja ulubionego dania . Twój poziom hormonu szczęścia podniesie się za sprawą zjedzenia czegoś ulubionego. Kakao, schabowy a może budyń ? Cokolwiek lubisz , celebruj tą chwilę. Usiądź wygodnie i zjedz coś co zawsze sprawia Ci przyjemność kubków smakowych.

7.Uśmiechnij się tak po prostu. Mózg odczytuje to jako pozytywny stan. A skoro nasze emocje są z mózgu to i nasz stan ducha również jest stamtąd czerpany. Uśmiech to naturalne, zdrowe, bez recepty lekarstwo nie wywołujące działań niepożądanych

8.Wysiłek fizyczny. Wysiłek fizyczne wzmocni Twoje mięśnie i wydolność fizyczną i zmniejszy stres. Na dodatek podczas wysiłku uwalniają się endorfiny, które wyzwalają poczucie szczęścia i zadowolenia.

9. Naucz się czegoś nowego. Jak mówi powiedzenie
„Jak się nie rozwijasz, stoisz w miejscu”. Zatem naucz się szyć, a może zrób coś własnoręcznie
, powieś obraz albo naucz się robić jajecznicę. Cokolwiek, czego nie robiłeś wcześniej. Zobaczysz jaką poczujesz dumę i radość a na dodatek Twój mózg będzie cały czas
rozwijany

10.Bądź sobą. Po prostu ot tak. Nie udawaj , nie kłam, nie czyń z siebie kogoś kim nie jesteś. Szkoda czasu na to i pamięci w mózgu.

11.Seansik. Tak jak w kinie, tylko że w domu 🙂  Można zrobić ulubiony popcorn, kanapki, nachosy z pyszną salsą a może lody .Wybierzcie fajny film i oglądajcie pod kocem.

12.Wykreśl jedno zadane z wieczornej listy. Pamiętaj, że jesteś człowiekiem a nie robotem. Nie narzucaj sobie zadań od rana do wieczora z
świadomością, że trzeba zawsze coś robić. Czasem można odpuścić i po prostu usiąść i odpocząć.

Autor: Kocimiętka

Absolwentka studiów pedagogicznych. Zawodowo pośrednik pracy i doradca zawodowy. Wieloletnia wolontariuszka m.in na rzecz osób wykluczonych społecznie, zaburzonych psychicznie, niepełnosprawnych, uzależnionych, więźniów. Obecnie działa na rzecz porzuconych psów i kotów. Z zamiłowania miłośnik zwierząt oraz odpoczynku na łonie natury.
W wolnym czasie zajmująca się gotowaniem, robótkami hand made i spacerami z przygarniętym z adopcji psem.